INVISIO Communications kallar till extra bolagsstämma

21 October 2011 · Regulatory · Press Release
Stockholm, 21 oktober 2011

Extra bolagsstämma i INVISIO Communications AB

Aktieägarna i INVISIO Communications AB kallas härmed till extra bolagsstämma onsdagen den 9 november 2011 kl. 10.00 i Mangold Fondkommission AB:s lokaler på Engelbrektsplan 2 i Stockholm.

RÄTT ATT DELTA OCH ANMÄLAN

Den som önskar delta i stämman ska

• dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 2 november 2011,
  • dels anmäla sig hos bolaget för deltagande på bolagsstämman senast torsdagen den 3 november 2011.

Anmälan ska göras skriftligen till INVISIO Communications AB, att. Extra Bolagsstämma 2011, Box 49149, 100 29 Stockholm eller per e-post till investor_relations@invisiocommunications.com. Vid anmälan bör aktieägarens namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer under kontorstid och aktieinnehav samt namn på eventuella biträden uppges.

Om deltagande ska ske med stöd av fullmakt bör sådan ges in i samband med anmälan. Fullmaktsformulär finns tillgängligt på bolagets webbplats www.invisiocommunications.com senast från och med två veckor före stämman och dagen för stämman och skickas till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress. Den som företräder juridisk person ska visa upp kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandlingar utvisande behörig firmatecknare.

Aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att äga rätt att delta i bolagsstämman, tillfälligt inregistrera sina aktier i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta sin förvaltare om detta i god tid före onsdagen den 2 november 2011, då sådan omregistrering ska vara verkställd.

ÄRENDEN PÅ STÄMMAN

Förslag till dagordning

1.       Stämmans öppnande

2.       Val av ordförande vid stämman

3.       Godkännande av dagordning

4.       Upprättande och godkännande av röstlängd

5.       Val av en eller två justeringsmän

6.       Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

7.       Beslut om styrelsens förslag till nyemission av aktier

8.       Stämmans avslutande

Beslut om styrelsens förslag till nyemission av aktier (punkt 7)

Styrelsen föreslår att bolagsstämman fattar beslut om nyemission av aktier enligt i huvudsak följande.

• Bolagets aktiekapital ska ökas med högst 8 617 150 kronor genom nyemission av högst 8 617 150 aktier i Bolaget med ett kvotvärde om en krona per aktie.

• Bolagets aktieägare ska ha företrädesrätt att teckna de nya aktierna, varvid tre gamla aktier ska berättiga till teckning av en ny aktie.

• Teckningskursen ska vara 5 kronor per aktie.

• Avstämningsdagen för fastställande av vilka aktieägare som är berättigade att med företrädesrätt teckna nya aktier ska vara den 16 november 2011.

• Teckning av aktier ska ske under tiden från och med den 21 november 2011 till och med den 7 december 2011. Teckning av aktier med företrädesrätt (det vill säga med utnyttjande av teckningsrätter) ska ske genom samtidig betalning. Teckning av aktier utan företrädesrätt (det vill säga utan utnyttjande av teckningsrätter) ska ske på teckningslista. Styrelsen ska ha rätt att besluta om förlängning av teckningstiden.

• I de fall samtliga aktier inte tecknas med stöd av teckningsrätter ska styrelsen, inom ramen för emissionens högsta belopp, besluta om tilldelning av aktier tecknade utan stöd av teckningsrätter, varvid tilldelning i första hand ska ske till dem vilka även tecknat aktier med stöd av teckningsrätter och, för det fall dessa inte kan erhålla full tilldelning, tilldelning ske i förhållande till deras teckning med stöd av teckningsrätter och, om detta inte är möjligt, genom lottning, och tilldelning i andra hand ske till annan som tecknat aktier i nyemissionen utan stöd av teckningsrätter och, för det fall dessa inte kan erhålla full tilldelning, tilldelning ske i förhållande till det antal aktier som var och en har tecknat och, om detta inte är möjligt, genom lottning, och tilldelning i sista hand ske till garanter med fördelning i förhållande till ställda garantiutfästelser och, om detta inte är möjligt, genom lottning.
  • Betalning för aktier som tecknats utan stöd av teckningsrätter ska erläggas senast tre dagar efter utfärdande av besked om tilldelning. Styrelsen ska emellertid ha rätt att besluta om förlängning av betalningstiden.

• Betalning för tecknade aktier ska erläggas kontant. Det erinras emellertid om styrelsens möjlighet att medge kvittning enligt de förutsättningar som anges i 13 kap. 41 § aktiebolagslagen.

AKTIEÄGARES FRÅGERÄTT

Aktieägarna erinras om sin rätt att vid stämman begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören enligt 7 kap. 32 § aktiebolagslagen.

HANDLINGAR

Styrelsens fullständiga förslag till beslut enligt punkten 7 ovan samt handlingar enligt 13 kap. 6 § aktiebolagslagen kommer från och med två veckor före bolagsstämman att hållas tillgängliga hos bolaget samt på bolagets webbplats, www.invisiocommunications.com, och skickas, liksom kallelsen, kostnadsfritt till de aktieägare som begär det hos bolaget och uppger sin adress.

Stockholm i oktober 2011

INVISIO Communications AB (publ)

Om INVISIO Communications AB
INVISIO Communications AB är ett publikt företag som är noterat på First North Premier Segment (IVSO), en alternativ aktiemarknad på Nasdaq OMX Stockholm. INVISIO Communications har patent på "Bone Conduction"-tekniken, som stödjer bästa möjliga ljudkvalité i extrema ljudmiljöer, samt Soft Spring för optimal komfort i örat. Båda patenten finns i företagets INVISIO®-headsets för konsument och professionella användare. Produkterna används av militär, specialstyrkor, polis, brandmän och säkerhetsföretag runtom i världen och de produkter som tillverkas av Motorola till följd av licensavtal. Mer information finns på företagets hemsida www.invisiocommunications.com. Mangold Fondkommission AB (tel. + 46-8-503 015 50) är certifierad rådgivare för INVISIO Communications AB på First North Premier Segment.

Attachment

Racal Acoustics Ltd (INVISIO’s UK subsidiary) - recent Cyber Incident

24 June 2024

Non-regulatory